måndag 25 augusti 2014

#extramacka

Jag upptäckte hemsidan www.soppkökstockholm.se och detta är mer en kampanj som handlar om att inte acceptera att en del människor är hemlösa. De strävar efter att avskaffa hemlösheten i Sverige och det handlar inte om att ge pengar utan om att ge mat eller kläder till någon som behöver det mer.

Det lilla gör mycket. Gör en extra macka på morgonen innan du går hemifrån och ge den till någon som ser ut att behöva mackan mer. Bara det kan hjälpa! Detta är något jag måste påminna mig själv att göra någon dag. Så lite men kan vara så mycket för någon annan.

Spana in hemsidan för mer hjälpsamma tips!
Jag tror att kampanjen gick igång år 2013 men den är fortfarande lika viktig och relevant.

Vill ni göra något ännu viktigare så är det att skriva till politikerna och fråga dem hur de försöker motverka hemlösheten. Uppmärksamma dem om problemet och låt dem inte glömma bort eller prioritera bort detta. (Jag har nu skrivit en kort fråga och skickat iväg det).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...