torsdag 14 augusti 2014

Hjälp andra. Bli Blodgivare!

Med jul så tänker jag alltid på att jag på något sätt vill hjälpa någon annan. Ge något till en främling. Göra någon annans dag glad. Jag har varit blodgivare sedan något år tillbaka, om jag inte har räknat fel så tror jag att jag har gett blod ca 6 gånger. Det är alltid lika roligt att få ett sms där det står att mitt blod har använts i forskning eller till en patient. Man blir riktigt varm i hjärtat!

Så om ni kan och inte är rädd för nålar så tycker jag att ni ska ge blod!

Rädda någon annans liv idag
Ta dig tiden och gör som jag
Om du vill vara lite god
Ge någon annan lite av ditt blod


Bildkälla: GeBlod

2 kommentarer:

  1. Åh, jag skulle så himla gärna vilja ge blod! Men jag är liiiivrädd för nålar. :( Dessutom får man ju inte ha tatuerat sig på ett halvår, och jag tatuerar mig titt som tätt så det är kört ändå.. (De nålarna går bra däremot ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att det inte alls är lätt om man inte gillar nålar. När man tatuerar sig så känns dem nålarna mycket mindre och det blir tusentals små stick istället för ett stort. Fint med tatueringar! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...