måndag 4 augusti 2014

Jullista #1

Listan hittade jag hos en annan julbloggare: Christmas By Emma

Vad är det bästa med julen? 
Om man inte får säga "Allt med julen är bäst" så måste jag välja julmusiken, myset och maten/baket.

Hur skulle din drömjul se ut? 
Jag vill absolut ha en vit jul. Sedan är det viktigt att vara kring mina nära och kära.




Vilka tre saker önskar du att få mest av allt i julklapp i år? 
Kanske fina saker till mitt framtida hem, pojkvännen och jag ska börja titta på boende ihop nästa år (eller vid årsskiftet nästa år, alltså 15/16 - så lång tid!!).

Vad är roligast, att ge eller få julklappar? 
Jag tycker självklart att det är roligt att få julklappar men det är roligast att ge bort en julklapp som man vet att personen i fråga verkligen vill ha. 

Vilka är dina 5 favoriter bland alla julkalendrar som visats hittills? 
Pelle Svanslös är min nummer 1 och Sunes jul är min nummer 2. Sedan kommer Mysteriet på Greveholm (första) och Trolltider på delad tredje plats. Den sista vet jag inte, kanske förra årets: Barna Hedenhös uppfinner julen. 

Vilka är dina favoriter bland alla julfilmer? 
Jag gillar att titta på The Grinch och Elf.

Vad lyssnar du helst på vid jul? Någon favoritjullåt?
Jag har många favoriter men just idag gillar jag dessa lite extra: Cee Lo Green - Mary, did you know?, Kelly Clarkson - My Grown Up Christmas List, Faith Hill - Where are you Christmas?, Michael Bublé - It beginning to look a lot like christmas.. och många fler!

Vad äter du mest av på julbordet? 
Revbensspjäll, köttbullar och prinskorv!

Vad dricker du helst till julmaten? 
Mjölk (jag dricker inte kolsyra så ofta).

Vad är ett måste på godisbordet på julafton? 
Lussekatter och chokladkolan mamma gör.

När börjar du julpynta samt klä granen? 
Så tidigt som möjligt, helst redan i Oktober/November om jag får chansen.

Vilka färger har du mest av till jul? 
Olika men mycket rött, guld, vitt, och silver tror jag.

Ser du på Kalle Anka varje jul? 
Ja, jag älskar det! Tradition!

Ser du på Karl-Bertil Jonsson varje jul? 
Nej, har aldrig varit något vi tittat på här hemma.

Vad är det bästa med att blogga om julen?
Det ökar julkänslan och du får chansen att bli inspirerad samt inspirera andra.

Läser/ följer du alla andra julbloggar som finns också, eller kanske bara några utvalda favoriter? 
Ja, det gör jag. Kikar in på flera!

Hur tycker du att en bra julblogg ska vara?
Det ska vara intressanta texter och passande bilder i alla fall! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...