måndag 8 september 2014

Jullista #5

Denna lista hittade jag hos Helene och jag måste säga att det var riktigt roligt att svara på dessa frågor. Väldigt rolig lista som jag tycker att ni ska göra om ni inte redan har gjort det!

1. När är det ok att börja adventspynta respektive julpynta enligt dig. 
Detta är givetvis upp till var och en men jag tycker att det är bäst att börja julpynta omkring den 1 December redan. Jag ser hela December som en julmånad och tiden innan julafton tycker jag bäst om!


Bildkälla: Från filmen, How the Grinch stole Christmas. Älskar juldekorationen!

 2. Var förvarar du dina julsaker? 
Allt ligger i flyttkartonger nere i källaren. Juliga dukar och gardiner brukar vara i ett av garderoberna men det mesta ligger som sagt i stor bruna lådor.

 3. Hur mycket julsaker har du? 
Eftersom att jag bor hemma så har jag inte samlat på mig så mycket julsaker själv, bara en mindre lite låda. Det mesta av juldekorationerna tillhör min mamma och hon är lika jultokig som mig - skönt! Sammanlagt har vi kanske 4-5 kartonger, är inte säker men alldeles för lite. Vill ha mer!

 4. Lagar du ditt eget julgodis och i så fall vadå?
Det mesta bakar vi själva här hemma. Nu när jag tänker efter så brukar vi bara köpa chokladtomtar annars är det mesta självgjort. Mamma brukar göra sin goda chokladkola (eller vad man ska kalla det), sedan brukar vi göra knäck.

 5. När börjar du känna att det är jul? 
När snön kommer så brukar julkänslor bubbla lite extra i magen men jag brukar få jullängtan/julkänsla långt innan det, redan när hösten har tågat in med mer kyla då vantarna och mössan åker fram!

6. Till vem köper du julklappar?
Mamma, pappa, syskonen, pojkvännen och ibland något litet till mina närmaste vänner. Mina små hundar brukar också få något så klart!

7. Har du börjat klura på årets önskelista? 
Ja, lite. Jag vill ha kok-/bakböcker av Leila Lindholm bland annat.

 8. Vilka är dina tre bästa jullåtar? 
1). "Mary Did You Know" av Clay Aiken, 2). "Holly Jolly Christmas" av Michael Bublé, 3). "My Grown Up Christmas List" av Lauren Alaina.


Bilkälla: Klicka här!

9. Vad ser du allra mest fram mot denna julen?
Julbak, musiken, mysiga kvällar framför en bra julshow med en kopp te med juliga smaker.

10 . Tio snabba:
Kungsgran eller vanlig gran.
Rödvinsglögg eller vitvinsglögg.
Vitvinsglögg Lutfisk eller risgrynsgröt.
Skickar du riktiga julkort eller e-mailjulkort.
Kalle Anka eller Karl-Bertil.
Julklapp på morgonen eller bara julklappar vid julklappsutdelningen.
Julklappar direkt efter Kalle eller senare på kvällen.
Senapssill eller löksill.
Christer Sjögren eller Chris Rea.
Tomten är Far till alla barnen eller Love Actually.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...