torsdag 20 augusti 2015

Julgranskulan kan användas till mycket!

När jag letar inspiration så kikar jag oftast runt på Pinterest. Jag får jämnt en massa idéer och den här gången tänkte jag tipsa om vad man kan använda julgranskulorna till!

- Julgranskulorna kan dekorera julgranen eller girlanger runt om i hemmet.
- Du kan göra magneter av julgranskulor genom att limma på en liten magnet och låta det torka. Det blir en ganska cool effekt i köket!
- Lägg flera julgranskulor i en vas innan du placerar en blomma (eller ingenting) i den. Fin dekoration som ser elegant ut men är riktigt enkel att göra.

Bildkälla: Dekoration, julgransmagneter, vasdekoration och blomsterdekoration.

- Om man vill piffa till matbordet när man har besök så kan man med små julgranskulor (eller andra berlocker) dekorerar halsen på vinglaset.
- Gör en fin dörrkrans med endast julgranskulor!
- Varför inte fylla en tavla med julgranskulor och kanske även ha ett sött men givetvis juligt budskap.

Bildkälla: Vinberlock, julkrans och jultavla.

- Gör vackra blomsterdekorationer genom att sticka ner några julgranskulor som du har fäst på exempelvis grillpinnar.
- Vänd ett vinglas upp-och-ner och fyll det med julgranskulor. På vinglasets fot kan du sedan placera ett värmeljus och vips så har du en himla cool ljusstake.

Bildkälla: Blomsterdekor och juliga vinstakar.

Eller varför inte något av detta? Gör namnskyltar med hjälp av julgranskulor eller dekorera julstrumpan. Rosa var rätt sött, jag som gärna håller mig till mer juliga färger.. jag gillar't!

Bildkälla: Namnskyltar & till julstrumpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...