tisdag 1 september 2015

Kul lista om Julbloggandet!

Jag hittade listan hos Arildsdottir och kände att "Den måste jag bara svara på". Så... here we go!

Bildkälla: (1)

Hur länge har du julbloggat?

Jag började julblogga på riktigt år 2013 men jag har alltid älskat julen och därför skrivit om den i mina privata bloggar (= jag har bytt vardagsblogg flera gånger men nu är jag nog nöjd, hehe). Jag och min mamma försökte för några år sedan att starta en Högtids-blogg där vi skrev om alla högtider men det blev för mycket jobb att vi lade ner den. Idén var trevlig men vi hann inte med.

Varför började du?

Jag googlade efter julinspiration och kom över ett gäng julbloggar, snabbt insåg jag att detta vill ju även jag vara en del av. Kort senare hade jag startat min egen juliga blogg!

Vad är det absolut roligaste med julbloggeriet?

Genom att julblogga så förlänger jag julkänslan och hösten blir mycket trevligare - inte lika grå och trist som den annars kan vara. Det är även viktigt att se andra julbloggare uppdatera, det skapar en samhörighet och det känns riktigt bra att man inte är den enda som är jultokig.

Brukar du delta i jultävlingar?

Ibland deltar jag, inte alltid.

Vinner du?

Det har hänt! Förra året vann jag Pernilla Wahlgrens fina julgodisbok!

När börjar du lyssna på julmusik?

Det brukar börja lite lätt i augusti och kort efter drar det igång på allvar. Jag försöker däremot vara lite diskret då många i min omgivning inte riktigt är redo för julmusiken, hehe.

Vilken julfilm ser du först?

Grinchen är min favoritfilm under jul så den brukar jag alltid börja med. Det finns väldigt många julfilmer som jag inte har sett än - måste göra det!!

Vad är godast: Pepparkakor eller Lussekatter?

Jag måste nog välja lussekatter... kanske pepparkaka om jag får välja mjuk pepparkaka.

Måste det vara snö på julafton?

Om jag får vara väderguden så säger jag JA! Däremot är det alltid julafton och julfirande hos mig.... snö eller inte!  En vit jul är väl alltid drömmen dock.

Var firar du helst jul?

Med familjen men i år ska det bli trevligt att fira jul i mitt eget krypin tillsammans med Martin.

Vilken julblogg har du följt längst?

Då måste jag säga att Johannas julblogg är den jag har följt mest. Tidigare följde jag Emelies julblogg men jag tror att hon har slutat blogga. Trist för jag tyckte att hennes blogg var mysig.

Har du tips om någon ny julblogg?

Hm, det har jag nog inte. Många julbloggare har hållit på ett tag. Någon som kanske har ett tips till mig? Om ni vill tipsa om någon ny blogg så gör gärna det här i mitt kommentarfält. Tycker alltid att det är roligt att finna nya julbloggar!

Vad ska en bra julblogg innehålla?

Bra variation, mycket bilder och pyssel. Gärna låta sin egen glada julanda få genomsyra alla inlägg, det ska kännas att bloggaren själv älskar att skriva om julen.

Med vad fotograferar du dina julbilder?

Många bilder tar jag med min iPhone men även med en systemkamera som jag fick i studentpresent år 2009 av min pappa.

Kommer du åka på någon julmarknad i år?

Ska försöka besöka Skansens julmarknad. Ville göra det förra året men tiden räckte inte till.

Varför vill du att folk ska läsa just din blogg?

Jag vill att de ska inspireras! Mina inlägg är genomtänkta och noga valda så jag vill ju givetvis att fler än jag ska uppskatta dem. Med min julblogg vill jag sprida julglädje och magi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...