söndag 22 november 2015

SVT - Julvärdar


Årets julvärd i Sveriges Television blir Gina Dirawi. Min reaktion blev: "Men hur gammal är hon? Är inte hon VÄLDIGT ung?".  Inget ont mot Gina, hon är superduktig som programledare och har helt rätt personlighet men i mina ögon vill jag gärna ha en äldre person, en mysperson, till julvärd. Jag var väldigt skeptiskt när jag fick veta att Henrik Dorsin skulle vara julvärd förra året men på julafton blev jag väldig positivt överraskad - kanske kommer Gina göra detsamma? Vad vet jag. 


Efter Arne Weise har det inte varit lätt att hitta en bra julvärd, det kan inte vara lätt att ersätta denna mys-man som har förgyllt så många julaftnar för så många svenskar. Jag gillade när Sarah Dawn Finer var julvärd, hon var väldigt mysig! 

I år hade jag gärna sett Måns Zelmerlöw eller Sanna Nielsen som julvärd men även de två kan tyckas för unga men där blir åldern inte lika viktig för mig då båda har gjort egna julalbum samt haft julkonserter - dessa två känns alltså väldigt juliga och mysiga i mina ögon. 

Men på julen ska det inte vara sura miner och Gina Dirawi förtjänar en ärlig chans. Det kanske blir hur bra som helst. Som sagt... vad vet jag. 

Hur tänker du kring julvärdar? 
Var tycker du om årets julvärd?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...